Tävlingen pågår fredag 25/1 21.00 till lördag 26/1 21.00 och består av 10 uppgifter av varierande svårighetsgrad. Poäng för uppgifterna ges på samma sätt som för IMPA, dvs beroende på svårighetsgrad och på vilken IMPA-nivå den tävlande är. För mer detaljer se IMPAs regelsida.
Tälingen är individuell vilket innebär att varje deltagare själv ska lösa uppgifterna. Det är tillåtet att diskutera programmering, algoritmer och problemlösning med andra samt att använda färdiga implementationer av kända algoritmer. Det är inte tillåtet att ta färdiga eller nästan färdiga lösningar på problemen vare sig de kommer från andra deltagare eller från andra källor. Om tävlingsledningen misstänker fusk måste den tävlande skicka in sin kod för granskning. Tävlingsledaren har rätt att avgöra om det är fusk eller ej och vad straffet blir. Beslut kan inte överklagas.
För att delta så logga in i IMPAs vanliga tävlingssystem. När du har loggat in så välj "Mina tävlingar" och välj "IMPA DLAN". Du är nu anmäld till tävlingen. Nästa steg är att gå till "Mina utmaningar" där du kan se de 10 uppgifterna som ingår. Klickar du på "uva XXX" så kommer du till problemformuleringen. Där står det vad du ska göra. När du har gjort en lösning så skickar du in den till UVA, t.ex. via dess Quick submit-funktion. När du har löst uppgiften registreras det automatiskt av IMPA-systemet. Vill du veta mer om hur det går till se kom igång-sidan.
Alla LiU-studenter får delta. De som är på DLAN får den extra fördelen att var fjärde timme får de reda på lösningsidén till två uppgifter (lösningsidéerna kommer i den ordning vi tror uppgifterna kommer att bli lösta) via epost till den adress som användes för DLAN-registreringen.
1:a pris | 1000kr |
2:a pris | 600kr |
3:a pris | 400kr |
4-6:e pris | 200kr |
7-10:e pris | 100kr |
Alla som löser minst en uppgift får en IMPA-tröja. Den första som löser respektive uppgift får dessutom 100kr extra. Priserna betalas ut i form av presentkort på onlinebutiker.